ترقبوا دورات فى لغة برمجه ال C قريبا جدا


بسم الله الرحمن الرحيم 

ان شاء الله يا جماعا زى ما وعتدكو الاسبوع الى فات انى اول ما ابدا دراسه البرمجه وكنت قولت انى هبدا مع ال C اول ما هلاقى كورس كويس هنشره باذن الله على المدونه عشان الناس كلها تستفيد 
ودورات تانيه كمان كتير زى CEH ( الهاكر الاخلاقى ) وخلافه
طبعا انا مش هنشر اى دورات وخلاص لان اصلا الدورات موجوده على الانترنت ومش محتاجه انى انشرها
ولكن انا بنشر الدورات الى انا نفسى بدرسها وحسيت انها شرح وافى والشخص الى بيشرح بيفهم مش بيحفظ
فعشان كده مش هنشر اى دورة غير لما الاقيها كويسه وابدا انا نفسى ان شاء الله فى دراستها معاكو واتاكد انها دورة شاملة

الاول بخصوص لغة ال C انما بالفعل كنت تحدثت مع فريق اسمه Masr ta3ml
دى حملة مصريه تحت رعايه مايكروسوفت وكانو مشاركين فى micrososft event الاخير
ونصحونى بالدراسة البرمجه من خلال دروس والدورات الى على موقعهم
وبعض الناس منهم مطورين نصحونى برضه بموقع تانى
تابع لمايكروسوفت اسمه micrososft virtual acadmy
الاتنين رائعين بس للاسف الدروس فيهم باللغه لانجليزيه فحاليا انا بحاول ادور على مترجم كويس يساعد باقصى حد ممكن فى ترجمه الفيديو ولو حد عارف اسم برنامج كويس يبقا كتر الفخيره هيوفر عليا وقت

عشان كده انا دورت تانى والحمد لله لقيت فعلا موقع شارح دورات من ضمنها دورة السى وبالفعل درست اول وحده ولقيته شرحه كويس جدا ورائع
وهو ده ان شاء الله الى هيتم نشره على الصفحه والمدونه
وبعد كده لو لقيت حل لموضوع الدورات الى بالانجليزى هنزلها برضه

وان شاء الله وقت ما اجى ادرس دورة جديده وانا بخطط لدراسه ال CEH بعد البرمجه على طول ان شاء الله
هدور برضه على دورات تكون كويسه وهنشرها باذن الله
محمد هشام

طالب مصرى 20 سنة مهووس بكل ما هو جديد فى عالم التقنية واهتم بمجال البرمجة وادرسه بجانب معلومات فى المجالات التقنية الاخرى وقررت ان اكون كمدون لانشر معلوماتى بين الناس ولارثاء المحتوى العربى

جميع الحقوق محفوظة © 2013 مدونة تك Modwana Tech l